Internal link, web sitenizin sayfaları veya yazılarınızdaki kelimelere veya başlıklara verilen bağlantı linkleri olarak tanımlanır. Yani WordPress ile alakalı bir sayfanız var, ve bu yazıda “wordpress nedir?” gibi bir bağlantı verdiğinizde dahili bağlantı oluşturmuş olursunuz.
Bu bağlantıları yazının kurgusu ve kullanıcıyı deneyimini hesaba katarak yeni sekmede açıp açmamak sizin tercihinizdir.
Internal linklerin doğru kullanıldığı takdirde hiçbir backlink hizmeti yada paketi almadan google’da yükselebileceğinizi söylesem… Yanlış duymadınız backlinksizde seo çalışması yapılabilir 🙂 Hemde sadece yukarıdaki gösterdiğim örnekteki gibi dahili bağlantılar ile bu mümkün.
Internal linklerin doğru kullanıldığı takdirde etkisi çok güçlüdür. Google gözünde iyi bir site konumuna düşersiniz. Bu süreçte sizin yavaş ama daha kararlı adımlar ile google’da yükselmenizi sağlar.
Dahili linkler kullanılırken dikkat edilmesi gerekenler
Kendi internal linklerinizle, site dışına verilen bağlantılarınız arasında bir akış mantığı oluşturmanız önemlidir. Buna bağlı olarak arama motorlarına kendi sayfa içi linkinizin verilen bağlantıdan daha yüksek öneme sahip olduğunu öğretebilirsiniz.
Daha fazla bilgi için: https://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:External_links
External linkler, web sitenizin diğer web siteler ile ilişkin olduğunu göstermek için önemli olsa da, kendi site içi sayfalarınızla external linkler arasında bir hiyerarşik düzen oluşturmak, link yapınıza çok büyük bir katkı sağlar.
İçerik arasındaki link ilişkileri
Site içi linkler’in oluşturmanın temel mantığı, kullanıcıların diğer sayfalara yönlendirilmesini sağlayıp sitede kalan süreyi arttırmaktır. Fakat bunu yaparken alakasız sayfalara yada her paragrafta bir yada birden fazla dahili link yönlendirmesi yaptığınızda, sitenizin okurları tarafında bu durum hoş karşılanmayacaktır. Kaş yapayım derken göz çıkarmak deyimi buraya cuk oturdu 🙂
Bağlantıları nasıl ve neye göre vereceğim?
Bu konudaki en pratik yol; kendinizi kullanıcı yerine koymaktan geçiyor. Bu siteyi siz yada webmasterınız yapmış olabilir. Ama dışardan bir göz sitenizi farklı değerlendirecektir. Ben bu tarz durumlarda sürekli çevremden destek alıyorum.
Hemen Google Analytics‘i açıp arkadaşınızın sayfada yaptığı aksiyonları not alın. Hatta Yandex Metrixa kurup canlı canlı video kaydı ile izleyin. Başka Yandex Metrixa konusunda detaylıca anlatacağım merak etmeyin. Linklerin verilme konusunu toparlayacak olursam kafanıza göre link vermeyin. Her zaman kullanıcı gibi düşünün. Arama motorlarına sitenizi sevdirmeye çalışmayın. Öncelik her zaman kullanının olmalı
Site içi linkleri bulunduğunuz sayfaya vermeyin!
Son olarak google’ın pek haz etmediği bir durum var. Arama motorlarını çok önemsemeyin gibi bir anlam çıkartmamanız için bu uyarıyı yapmak istiyorum. Arama motoru botları bağlantıları tararken hangi sayfalar arasında köprü kurulduğunu çok rahat tespit edebilirler.
Bir web sitesi içerisindeki sayfalar arama motoru botlarının linkler içesinde dolaşması sayesinde indexlenir, site bağlantılarının hangi sayfalar arasında oluşturulduğu önemlidir. Dolayısı ile Internal Link Nedir? diye bir makale yazıp bu anahtar kelimeye ve yazdığınız yazıya link verirseniz. Sitenizi kısır döngüye sokmuş olursunuz.
Eğer yazıyı buraya kadar okuduysanız, yazıdaki linkleme işlemlerini dikkatlice analiz edin. Mantığı anlarsanız işiniz çok daha kolay. Hepinize iyi bloglamalar!
Okuyucuya Not: Google’ı aptal yerine koyarsanız, kaybeden ne yazık ki siz olursunuz arkadaşlar.