Site içi SEO, web sitelerinin optimize edilmesi için oldukça önemlidir. Bu çalışma yapılırken dikkat edilmesi gereken 90-100 arasında site içi SEO kuralı bulunur. Bu kurallar doğrultusunda yapılan çalışmaların tamamı, Google’un siteyi ön plana çıkarmasını sağlayacaktır.
Site içi SEO ne demektir? Bu soruya, sitenin Google kurallarına uygun olarak optimize edilmesi şeklinde cevap verilebilir. Site içi SEO çalışmaları, kullanıcılara uygun bir web sitesi tasarımı yapılmasını ve bu sayede site erişiminin artmasını sağlayacaktır. Bu çalışmalar 3 adımda gerçekleşir:
- Site içi SEO analizinin yapılması
- Site içi SEO ayarlarının yapılması
- Sitenin kullanıcıya uygun olacak şekilde optimize edilmesi
Site İçi SEO Nasıl Yapılır?
SEO yani web site optimizasyonu, sitenin arama motorları üzerinden yapılan aramalarda üst sıralara çıkmasını sağlar. Site içi SEO’nun doğru şekilde yapılması site erişiminin artmasını sağlayacaktır.
Site içi SEO çalışması yapılırken dikkat edilmesi gerekenler şunlardır:
1. Sayfa Başlıkları
SEO çalışması esnasında ilk olarak optimize edilmesi gereken yer, sayfa başlıklarıdır. Başlık içerisinde anahtar kelime geçmeli, anahtar kelime başlıkta sola yakın olmalı ve başlık kısa olmalıdır.
2. Yazı Başlıkları
İçerikteki yazı başlıklarının dikkat çekici olması, site trafiğinin artmasını sağlayacak önemli unsurlar arasında yer alır. Başlıkların kafa karıştırıcı, anlamsız kelimeler barındırmaması ve harekete geçirici mesajlar içermesi, site trafiğinin artmasını sağlayacaktır.
3. Meta Description Dikkatli Hazırlanmalı
Meta description alanı, site içi SEO çalışmalarında sıkça unutulan ancak aslında oldukça önemli olan bir alandır. Meta açıklama alanıdır ve bu alan sayesinde arama motorlarına içeriğin ne anlattığı iletilir. Meta description alanı siteni arama motorunda üst sıralara çıkmasını sağlar. Çünkü doğru şekilde hazırlanmış olan meta açıklama, kullanıcının arama esnasında karşısına doğru içeriğin çıkmasını sağlamaktadır.
Meta description alanının, 110-130 karakter aralığında olması ve bu alanda anahtar kelimenin 1 veya 2 kez geçmesi gerekir. İçeriği doğru şekilde açıklaması, yazının daha fazla tıklanmasını sağlayacaktır.
4. Site Hızı
Site içi SEO çalışmaları esnasında, site hızı göz ardı edilmemelidir. Site hızı 3 saniyeden uzun olan siteleri kullanıcılar, site açılmadan terk etmektedir. Site hızının yüksek olması hem kullanıcılar hem de Google açısından oldukça önemlidir. Hızlı açılan bir web sitesi, Google’ın siteyi arama dizininde üst sıralara taşımasını sağlayacaktır.
5. Sitenin Mobil Uyumlu Olması
Teknolojinin gelişmesiyle birlikte internet, telefonlardan da erişilebilir hale geldi. Bu durumun önemini, Google’da bildiği için web sitelerinin mobil uyumlu olup olmamasını, bir sıralama faktörü olarak kullanıyor.
Site içi SEO çalışması yapılırken sitenin mobil uyumlu olup olmadığı kontrol edilmelidir. Mobil uyumlu siteler hem kullanıcıya rahat bir deneyim yaşatmakta hem de sitenin arama motoru sıralamasının yükselmesini sağlamaktadır.
6. Canonical
Pek çok web sitenin göz ardı ettiği site içi SEO kriterlerinden biri de Canonical’dir. Canonical, web sitesinin kopya içeriklerden kurtarılmasını sağlamaktadır. Sitede bulunan bir sayfaya farklı URL’ler üzerinden giriş yapılabilmesi, Google tarafından kopya olarak tanımlanır ve kopya içerik barındıran web siteleri, büyük cezalarla karşı karşıya kalır. Rel=Canonical kullanmak, kopya içeriklerden kurtulmanızı sağlayacaktır.
7. Breadcrumb
Breadcrumb, ziyaretçilerin site içerisinde gezinirken nerede olduğunun ve hangi sayfadan diğer sayfaya geçtiğinin anlaşılmasını sağlar. Bu Google açısından oldukça önemlidir. Çünkü kullanıcının sayfalar arasında geçiş yapması, doğru bir kullanıcı deneyimi sunduğunuzu gösterir. Bu da sitenin Google sıralamasında üst sıralara çıkmasını sağlar.
8. İçerik
Web sitesi içeriklerinin, arama motoru optimizasyonuna uygun olması gerekir. Site içi SEO çalışması yapılırken içeriklerin, özgün ve kullanıcıların aradığı anahtar kelimeleri içeriyor olmasına dikkat edilmelidir. İçerikte bulunan anahtar kelime sayısı sektördeki rakiplerle kıyaslanarak belirlenmelidir. İçeriklerin özgün olmaması ve anahtar kelimelerin doğru şekilde kullanılmaması, arama sıralamalarında sitenin üst sıralara çıkmasını zorlaştıracaktır.
9. Sayfada Kalma Süresi
Sayfada kalma süresi site içi SEO çalışmalarında oldukça önemlidir. İçeriğin özgün olması ve doğru iç linkleme yapılması, sitede kalma süresini doğrudan etkileyecektir. İçerik akıcı bir anlatıma sahipse kullanıcı yazıyı okumaya devam edecek ve iç linkler sayesinde sayfalar arasında gezinecektir. Bir SEO uzmanı ile çalışarak site içi SEO çalışmalarınızı doğru şekilde yönetebilir ve sitenizin Google aramalarında üst sıralarda görünmesini sağlayabilirsiniz.
10. URL’nin Doğru Ayarlanması Gerekir
URL’nin çok uzun olmaması ve içerisinde anahtar kelimeyi bulundurması gerekir. Yazının başlığı URL içeriğinde yer almalıdır.
11. Site İçi Link Verme
Site içerisindeki içerikler arasında link inşası olması, arama sonuçlarındaki sıralamayı olumlu yönde etkilemektedir. Yazı içerisinde doğru ve ilgili kelimelere link verilmesi, Google arama botlarına pozitif sinyal vermektedir.
Site İçi SEO Yapmak Mecburi Midir?
Site içi SEO yapmak sitenizin üst sıralarda yer alması ve daha çok kişiye ulaşması için mecburidir. Alanında iyi bir SEO uzmanı tarafından yapılan site içi SEO optimizasyonu, sitenizin kısa süre içerisinde iyi yerlere gelmesini sağlayacaktır.
Web Tasarım Uzmanları Site İçi SEO Yapar Mı?
Web tasarım uzmanları genellikle site tasarımları hakkında çalışmalar yaparak sitelerin görsel anlamda daha göze hitap eder hale gelmesini ve site içi etkileşimlerin artmasını sağlar. Profesyonel bir web tasarımcısı olan WNM Yazılım hem web tasarım hizmeti hem de SEO hizmeti sunmaktadır. Sunmuş olduğu site içi SEO hizmeti sayesinde içeriklerinizin arama motorunda üst sıralara yükselmesini ve dolayısıyla daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar.