Dijital pazarlama radyo, televizyon ve gazete gibi bilinenin aksine intreaktif yöntemlerin kullanılması sonucu tüketici ile iletişime ve pazarlama yaklaşımına denir. Dijital pazarlama; e-marketing, online pazarlama, ve web pazarlama gibi bir çok isimlerle de bilinmektedir.
Dünya üzerinde pazarlama yönünde oldukça değişiklik ve artış vardır. Gelişen teknolojinin etkisiyle yaşam biçimlerindeki değişiklik alışveriş ve satın alma alışkanlıklarında da görülebilmektedir. Bu aşamada dijital pazarlama devreye girmektedir. Kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda firmalar dijital pazarlama ile dijital ortamlarda ürünlerini pazarlama gereği duymaktadır.
Dijital Pazarlama Nerelerde Kullanılmaktadır?
Gelişen teknolojinin hayatın bir parçası haline gelmesi, mobil ve masaüstü cihazların çoğu kitlenin işlerini kolaylaştırması açısından tercih edilen dijital pazarlama;
İnternet siteleri,
Blog yayınları,
E-kitap ve teknik sözlük,
Etkileşimli araçlar,
Sosyal medya,
Çevrimiçi ders kitapları ve broşürlerde yaygın bir şekilde kullanılmaktadır.
Dijital Pazarlamanın Faydaları
Çoğu çevrimdışı pazarlama yöntemleri dijital pazarlama ile kıyaslandığında; pazarlamacıların doğru oran ve sonuçları gerçek zamanlı görmeleri sağlanmaktadır. Örneğin; gazeteye verilmiş olan bir ilanın kaç kişi tarafından görüntülendiği ve kaç kişinin bu ilanla ilgilendiği ölçülemezken dijital pazarlama ile bu oranların raporlaması yapılabilmektedir.
Dijital Pazarlama Uzmanı Nedir?
Dijital ve teknoloji dünyasının herkesin hayatında fark yarattığı inkar edilemeyecek bir gerçektir. Tüketici alışkanlıklarının değişmesi, bilgi ve kaynaklara ulaşımın zaman kaybını en aza indirmesi, alternatif seçeneklerin artması, teknolojinin şahıslarla daha sağlıklı olması da ilk olarak akla interneti getirmektedir. İnternet; kullanıcıların hayatında önemli bir yere sahip olması ve kullanıcıların aradıkları veriye daha kolay ulaşılmasını sağlayan önemli bir bağdır. İnternet reklamları yöneten, raporlayan ve analiz eden kişilere de dijital pazarlama uzmanı denir.
Dijital Pazarlama Uzmanının İş Tanımı
Dijital Pazarlama Uzmanı; marka için hedef pazar ve kitleyi tespit etmekte, marka bilinirliğine katkı sağlamakta ve kitle iletişimini güçlendirecek etkileşimler yaratmakta ve onlan ortamda proje kurgulayan ekip üyesine de denmektedir. İş gereği sosyal medya kanallarını iyi derecede tanımaktadır. Google Analytics, SEO, SEM, mobil pazarlama, banner reklamları ve web sitesi güncellemeleri gibi konulara da hakim kişidir.
Dijital Pazarlama Uzmanı; markanın büyümesi, marka bilinirliğinin artması, marka imajının güçlenmesi için pazarlama kampanyaları tasarlamakta, hayata geçirmekte ve dijital pazara sunmaktadır. Bu görevi en iyi şekilde üstlenebilmek için dijital dünyadaki yeniliklere göre kendini yenileyen ve hızlı bir şekilde yeni bilgilere adapte olabilen biri olmak gerekir. Çalışmaların dijital dünyadaki bir çok değişkenini hesaba katacak dijital pazarlama uzmanı; kendisini dinamik ve kendini sürekli geliştireceği bir meslek hayatıdır.
Dijital Pazarlama Uzmanı ne iş yapar sorusunun cevabına dahil olacak şekilde; sosyal medya kanallarını etkin kullanarak kullanıcı ile geniş zamana yayılmış olan diyaloglar kurabilen, bu kapsamda markanın kurumsal hesaplarında kendi topluluğunu oluşturmakta ve sürdürülebilir bağlılık stratejiler yaratmaktadır.
Dijital Pazarlama Uzmanı Nasıl Olunur?
Sizde Dijital Pazarlama Uzmanı olabilirsiniz. Dijital pazarlama uzmanları; teknolojiyi yakından takip etmekte ve kendisini sürekli olarak geliştirmektedir. Sizde “kendimi sürekli geliştiriyorum.” diyorsanız aşağıdaki kriterleri tamamladığınızda profesyonel dijital pazarlama uzmanı olabilirsiniz:
Temel pazarlama bilgi ve tecrübesi,
Dijital pazarlamanın ana konularına hakim olmak( İçerik yönetimi, sosyal medya yönetimi, Seo, Sem)
Yabancı kaynakların takibini sağlayacak ileri derecede İngilizce dil bilgisi,
MS Office programlarına hakim olmak,
Pazarlama stratejisi oluşturabilmek,
Ölçümleme güncellemesi ve değişen algoritma takibi,
İyi derecede sunum yeteneğine sahip olabilme,
Etkin zaman yönetimi ve öncelik planlaması yapma,
Çözüm üreten, sonuç odaklı çalışan ve ekip çalışmasına yatkın olan.