Zendesk Canlı Destek Nasıl Kurulur?
Zendesk canlı destek eklentisi kurumsal yada e-ticaret sitenizde müşterilere canlı destek ile hızlı yanıt vermek en iyi WordPress eklentisidir. Müşterilerinizin sizinle canlı olarak iletişime geçmesi, ürün veya hizmetleriniz hakkında fiyat istemesi için kurulan interaktif bir canlı destek eklentisidir. Hazırsanız Zopim yani şimdiki adı ile Zendeks Chat nasıl kurulur kısmına geçelim.
WordPress Zendesk Eklentisi Nasıl Kurulur?
WordPress sitenize Zendesk Chat kurulumu istiyorsanız, hazırladığım rehber ile kolayca kurulum yapabilirsiniz.
- Öncelikle Zendesk.com sitesine giriş yapıyoruz.Açılan sayfanın sağ üst köşesinde dil seçeneğini istediğiniz şekilde ayarlayabilir kendinize kolaylık sağlayabilirsiniz.
- Work email bölümüne eposta adresinizi ve Password bölümüne şifremizi yazarak devam ediyoruz.
- Number of employees bölümünü doldurarak devam ediyoruz.
- Daha sonra kendi isminizi, telefon numaranızı ve neden kullandığınızı girerek bu adımı geçiyoruz.
- Alttaki bölümden zendesk chat’i hangi dilde kullanacağınızı seçiyoruz.
- Size ücretsiz denemenize bir bağlantı gönderdik. Lütfen e-postanızı kontrol edin ve giriş yapmak için bağlantıyı tıklayın. Bu uyarıyı alıyorsanız kurulum tamamlanmıştır.
- Epostamızı açarak E-posta adresinizi doğrulamak için buraya tıklayın butonuna basıp, hesabımızı aktif hale getireceğiz.
- Üyeliğimizi aktif hale getirdikten sonra zendesk giriş ekranı açılacak. Buradan e-posta ve şifrenizi girdikten sonra dashboard yani ana ekrana yönlendirileceksiniz.
1. Yöntem: Embed kodu ile kurulum yapmak
- Yukarıdaki adımda Zendesk Chat’e hoşgeldiniz introsunu geçtiğinizde en son adımda Pencere öğesini göm bölümü gelecek.
- <head>
2. Yöntem: WordPress eklentisi ile kurulum yapmak
- Yukarıdaki yöntem azda olsa kod bilgisi olanlar için eğer kafanız karışıyorsa bunu bir worpdress eklentisi ile yapabiliyorsunuz.
- WordPress admin panelinize girerek Eklentiler > Yeni Ekle > arama kutucuğuna Zendesk Chat yazın ve Hemen yükle butonuna basın.
https://tr.wordpress.org/plugins/zopim-live-chat
Zendesk Chat Nedir?
- Eski adı ile bildiğimiz Zopim, 2014 yılından itibaren yoluna Zendesk adı ile devam etmektedir.
- Zendesk chat, müşterileriniz ile canlı olarak konuşabileceğiniz bir uygulamadır.
- Zendesk 2014 yılında Zopim’i satın almış. Bu yazıya yeni ismi Zendesk Chat olarak devam edeceğim.
- Kurumsal ve E-ticaret sitelerinde sık sık kullanılan chat bot, online destek, canlı destek, live chat uygulamala. Zendesk chat sayesinde kurduğunuz ticaret sitenizden alış veriş yapan müşterilerinizin sorunlarına çok kısa sürede ve anlık olarak cevap vermeniz mümkündür.
- Bu sayede müşteri memnuniyeti en üst seviyelere ulaşacak ve kaliteniz ve satış oranınız ciddi miktarda artacaktır.
- Araştırmalara göre canlı destek bulunan web sitelerinin etkileşim oranı %25 artmıştır.
Zendesk Chat Mobil Uygulaması
Zendesk Chat’in Öne Çıkan Özellikleri
- Departman, Çalışma saatleri, Dönüşüm izleme, Aynı anda birden fazla müşteri ile konuşma ve mobil uygulama desteği ile Zendesk chat, bence piyasadaki en iyi canlı destek uygulaması.
- Zendesk Chat uygulamasını kullanmanızın en büyük artılarından birisi de müşteriler için kolay kullanım menüsü ile size olan erişilebilirliği artırmasıdır. Böylece müşterileriniz ve sizin aranızda daha sağlıklı bir iletişim kurulabilmektedir.
- Cep telefonunuza yükleyeceğiniz Zendesk Chat mobil uygulaması ile ofis dışında ve bilgisayar başında olmasınız bile telefonunuza sesli bildirim geliyor. Ve telefonunuzdan hızlıca cevap verebiliyorsunuz.
Çalışma Saatleri Özelliği
Zendesk chatin sen sevdiğim özelliklerinden birisi de mesai saatlerine göre chat uygulamasını sitede pasif hale getirebiliyorsunuz. Örneğin saat 22:00’dan sonra hesap genelinde veya departmana özel olabilir ve canlı destek penceresinin ziyaretçilere ne zaman çevrimiçi olarak görüneceğini belirleyebiliyorsunuz.
Departman Ekleme Özelliği
Departmanlar ekleyebilirsiniz. Ve bu departmanlara istediğiniz temsilcileri atayabilirsiniz. Örneğin muhasebe departmanı yada satış departmanı gibi bu özellik sizi hem daha kurumsal gösterecek hemde canlı destekten gelen talepleri daha organize hale getirecektir.
- WordPress için Zendesk kurulumu bu kadar basit. Herhangi bir yerde sıkıntı yaşadığınız takdirde bir web tasarımcıdan destek alabilirsiniz.
- Son olarak konuyu biraz toparlamam gerekirse gayet güzel ve kullanışlı bir uygulama olmasının yanı sıra bizler için biraz da olsa eksi yanları da yok değil. Bunun başında ise ücretli bir uygulama olması ve küçük işletmeler için biraz pahalı olmasını söyleyebilirim.
- Ancak bu kadar artı özelliği bir arada bulunduran bir ücretsiz uygulamaya ile ben açıkcası bugüne kadar hiç karşılaşmadım. Sizler de bu söylediklerimi Zendesk chat’i kullanıp uygulamanın profesyonelliği ve olması gerektiği gibi olduğunu gördükten sonra çok daha net anlayabilirsiniz. Yaklaşık 3 yıl bu eklentiyi kullandığımı da söylemek isterim 🙂 Parayı fazlası ile hak ediyor.